تبلیغات
khoobkhabar - طرز تهیه کورن فلکس خانگی رژیمی برای صبحانه
khoobkhabar


کورن فلکس، نوعی غلات صبحانه می باشد که در انواع مختلفی مانند شکلاتی، ساده و میوه ای در بازار موجود است و با شیر به عنوان صبحانه مصرف می گردد. در این مطلب با طرز تهیه طرز تهیه کورن فلکس خانگی و رژیمی آشنا خواهید شد.

کورن فلکس چیست؟

کورن فلکس یا برگه ذرت، یکی از صبحانه‌هایی است که با ذرت درست می‌شود و در سراسر دنیا بسیار رایج است. در ایران با نام برشتوک شناخته شده و جزو غلات صبحانه محسوب می‌گردد که در همه فروشگاه‌های مواد غذایی در انواع داخلی و خارجی موجود است.

کورن فلکس برای اولین بار توسط یک آمریکایی به نام جان هاروی کلوگ درست شد. به طور کلی می‌توان گفت که صنعت غلات صبحانه در قرن ۱۹ به منظور تغییر رژیم غذایی مردم آمریکا شکل گرفت. هرچند صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی محسوب می‌شود و به خوردن آن بسیار توصیه شده است، ولی امروزه به دلیل مشغله کاری، بسیاری از افراد موفق به خوردن آن نمی‌شوند؛ بنابراین تولیدکنندگان غلات صبحانه، تلاش می‌کنند محصولاتی مغذی و خوشمزه که سریع آماده و مصرف شوند، تولید کنند. غلات صبحانه برای کودکانی که در برابر خوردن صبحانه مقاومت می‌کنند نیز وسوسه انگیز است و از آنجا که معمولا در شیر غوطه ور می‌شوند، بدون اینکه به دقت جویده شوند، بلعیده شده و می‌توانند منجر به مشکلات گوارشی شوند.

کورن فلکس
غلات، در صورتی که حاوی سبوس باشند، فیبر موجود در آن‌ها در افزایش سوخت و ساز بدن و جلوگیری از سرطان، بیماری‌های قلبی و دیابت موثر است. ضمن آنکه غلات، حاوی ویتامین B۶، اسید فولیک، آهن، روی، منگنز و مس می‌باشند و اگر پروتئین آن‌ها طی فرایند حفظ شود، اثر مثبتی بر رژیم غذایی خواهد داشت. ولی غلات صبحانه اکثرا بدون سبوس و قند هستند و در لیست مواد تشکیل دهنده آن‌ها میزان کمی ویتامین‌ها و مواد معدنی به چشم می‌خورد که بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد؛ بنابراین متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند فقط در مواقع ضروری از آن استفاده شود و مصرف مداوم آن اصلا مورد تایید آن‌ها نمی‌باشد، مخصوصا در مورد بچه‌ها که تحقیقات نشان داده منجر به چاقی و افزایش وزن در آن‌ها خواهد شد.

این خوراکی جذاب، طبیعی نبوده و در فرایندی کاملا صنعتی دگرگون شده و در قالب‌های مخصوصی به شکل برگه ذرت در می‌آید و برای اینکه طعم و مزه بهتری داشته باشد به آن‌ها قند، نمک و فیبر افزوده می‌شود. همچنین در فرایند تولید آن ماده‌ای به نام آکرلامید، ایجاد می‌گردد که مصرف بیش از اندازه آن برای سلامتی خطرناک است؛ بنابراین اگر صبح دیر از خواب بیدار شدید و مجبور به استفاده از کورن فلکس بودید، نوع “بیو” آن را انتخاب کنید که مواد افزودنی کمتری دارد.

کورن فلکس
اما توصیه ما به شما این است که کورن فلکس را در خانه و به صورتی کاملا سالم و رژیمی تهیه کرده و به همراه کودکان دلبندتان به عنوان یک صبحانه مقوی و مغذی از آن استفاده کنید.

مواد لازم برای تهیه کورن فلکس خانگی رژیمی برای صبحانه







جو پرک 300 گرم
عسل 200 گرم
برگه زردآلو 140 گرم
بادام 100 گرم
روغن زیتون 4 قاشق سوپخوری
دارچین 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه کورن فلکس خانگی رژیمی برای صبحانه

  1. ابتدا فر را در درجه حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد گرم کنید.
  2. جو پرک را روی سینی فر پخش کرده و هر ۵ دقیقه یکبار، آن را هم بزنید تا برشته و تست شود.
  3. عسل و روغن را در تابه‌ای ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید تا کمی گرم شده و یکدست شوند. سپس از روی حرارت بردارید.
  4. جو پرک تست شده، دارچین و بادام را به مخلوط عسل و روغن اضافه کرده و مخلوط کنید تا کاملا با هم ترکیب شوند.
  5. مخلوط حاصل را روی یک سینی (سینی فر یا هر ظرف دلخواهی) پهن کرده و به مدت ۲۵-۲۰ دقیقه در فر قرار دهید تا طلایی شود.
  6. پس از این مدت، سینی را از فر خارج کرده و در حالی که داغ است به هم بزنید که یک تکه نشود.
  7. برگه زردآلو را با آن مخلوط کرده و اجازه دهید تا سرد شود.
  8. این ترکیب را می‌توانید با ماست یا شیر به عنوان صبحانه یا میان وعده نوش جان کنید.
  9. کورن فلکس تهیه شده به این روش را می‌توانید به مدت ۳ هفته در ظرف دربسته و در یخچال نگهداری کنید.

نکته: بسته به ذائقه خود می‌توانید از هرگونه میوه خشک و آجیل استفاده کنید.

پیشنهاد می شود برای آشنایی با طرز تهیه یک نوع صبحانه با غلات با عنوان گرانولا کره بادام زمینی به مقاله زیر مراجعه کنید:

گروه آشپزی ستاره



لینک منبع

مطلب طرز تهیه کورن فلکس خانگی رژیمی برای صبحانه در سایت مفیدستان.



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 6 اسفند 1396 توسط بهترین وبلاگ Ž | نظرات()
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
درباره وبلاگ
مطالب اخیر
آرشیو مطالب
نویسندگان
پیوند ها
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :